FAQ

Producten & Voorraad

  • Kan ik een bestelling plaatsen op basis van producten die ik eerder besteld heb?

    Ja hoor, dat kan gerust. Log je in in je account, ga naar 'mijn bestellingen' en klik op 'opnieuw bestellen'. Je belandt zo in het winkelmandje van je voorgaande bestelling. Dezelfde producten bestellen is dus zo gebeurd!

  • Er staat geen uitleg bij een product wat nu?

    Onze medewerkers zijn continu bezig met het aanvullen van productinformatie. We zijn echter afhankelijk van verschillende laboratoria om bijsluiters of info doorgestuurd te krijgen om toe te voegen aan onze database. Bij specifieke vragen, neem je best contact met ons op en dan geven wij je graag correct advies.

  • Hoe weet ik of een bepaald product beschikbaar is?

    We gebruiken 3 kleurcodes om de voorraadsituatie weer te geven :

    • GROEN : Voldoende voorraad om direct te kunnen uitleveren.
    • ORANJE : Beperkte voorraad (1 à 2 stuks)
    • ROOD : Geen voorraad. In dat geval kan je je e-mailadres registreren, zodat je een e-mail ontvangt wanneer het product opnieuw voorradig is. 

    Neem contact op met ons voor de levertermijn. 95% van ons assortiment kan binnen de 48u verzonden worden. Indien dit niet het geval is, nemen wij contact met je op.

  • Ik kan een bepaald product niet vinden, wat nu?

    • Je kan zoeken via de categorieën, bovenaan in de balk. Je klikt op een categorie en er verschijnen daaronder de verschillende subcategorieën. Als je denkt dat jouw product daartoe behoort, klik je op een van die categorieën. Er verschijnt daarna een overzichtslijst van alles wat wij in ons gamma hebben.
    • Via zoekfunctie bovenaan. U kan zoeken op productnaam of merk. U kan ook zoeken op CNK-code of een trefwoord dat is opgenomen in de omschrijving.
    • Rechtstreeks op merk zoeken kan ook via Merken bovenaan.

    Vind je het product dat je zoekt niet terug? Geen probleem, dan kan het zijn dat het niet is opgenomen in onze catalogus. Neem dan gerust even contact met ons op en we kijken na of dit product leverbaar is.

  • Ik weet niet zeker welk product ik nodig heb, kan ik hierin advies krijgen?

    Aangezien 24pharma een online apotheek is, willen wij ook hetzelfde advies geven als in een fysieke apotheek. Je vragen staan dus volledig vrij. Neem contact met ons op via onze online chat, e-mail of via de telefoon.

Bestellen

  • Hoe weet ik of mijn bestelling goed is doorgekomen?

    Zodra je bestelling succesvol is afgerond, ontvang je een bevestigingsmail van ons. Hierin krijg je een volledig overzicht van je bestelling: bestelde producten, besteldatum, betaalwijze, factuur & leveradres.

  • Ik heb een kortingscode ontvangen, kan ik deze gebruiken?

    In het afrekenscherm krijg je telkens de optie om een kortingscode in te geven in een wit balkje. Let wel op, sommige kortingscodes zijn verbonden aan voorwaarden en kunnen dus soms niet geldig zijn om die reden. Indien je een geldige kortingscode ingeeft, zal de korting onmiddellijk verrekend worden.

  • Ik heb mij vergist van leveringsadres, is het nog mogelijk dit te wijzigen?

    Zolang je nog geen verzendbevestiging hebt gekregen, kan het verzendadres aangepast worden. Is je pakketje reeds vertrokken? Dan zal dit jammer genoeg niet meer mogelijk zijn.

    Om deze reden is het belangrijk om dit steeds zo snel mogelijk te melden aan onze klantendienst. Op die manier kunnen zij het leveradres nog op tijd aanpassen.

  • Is het mogelijk mijn bestelling nog te wijzigen?

    Eens je een bevestigingsmail hebt ontvangen, gaan onze inpakkers aan de slag voor jou. Neem je snel contact op met onze klantendienst, dan kunnen er nog wijzigingen aangebracht worden indien mogelijk.

    Hoe sneller je ons contacteert, hoe groter de kans dat we je nog kunnen helpen.

  • Kan ik een bestelling plaatsen op basis van producten die ik eerder besteld heb?

    Ja hoor, dat kan gerust. Log je in in je account, ga naar 'mijn bestellingen' en klik op 'opnieuw bestellen'. Je belandt zo in het winkelmandje van je voorgaande bestelling. Dezelfde producten bestellen is dus zo gebeurd!

  • Kan ik via fax of telefoon bestellen?

    Dat is jammer genoeg niet mogelijk. Bij 24pharma bestel je enkel online op de webshop die volledig geautomatiseerd is, net als het betaalproces.

  • Wat is de status van mijn bestelling?

    Na het voltooien van je bestelling en betaling, krijg je van ons een bevestiging per mail. Via 'mijn account' kan je daarna de status van je bestelling opvolgen. 

    Wil je meer info over de levering van je pakketje? Volg dan de trackingscode die de leveringsdienst je geeft (Bpost, PostNL) om te zien waar je pakketje zich op dit moment bevindt. Voor problemen met de levering van je pakketje, mag je altijd onze klantendienst contacteren. 

Levering

  • Ik heb mij vergist van leveringsadres, is het nog mogelijk dit te wijzigen?

    Zolang je nog geen verzendbevestiging hebt gekregen, kan het verzendadres aangepast worden. Is je pakketje reeds vertrokken? Dan zal dit jammer genoeg niet meer mogelijk zijn.

    Om deze reden is het belangrijk om dit steeds zo snel mogelijk te melden aan onze klantendienst. Op die manier kunnen zij het leveradres nog op tijd aanpassen.

  • Hoe weet ik of mijn bestelling al verzonden is?

    Zodra wij je pakje overhandigd hebben aan de leveringsdienst (Bpost/ PostNL), krijg je een email met een trackingnummer. Via dit trackingnummer kan je op de website van Bpost/postNL nakijken waar je pakje zich bevindt.

  • Wat is de leveringstermijn?

    • Bestel je tijdens de weekdagen (maandag, dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdag) vóór 16u en de artikelen zijn op voorraad, dan ontvang je je bestelling de volgende (werk)dag.
    • Bestel je op vrijdag vóór 16u, dan komt je pakketje aan op maandag (Bpost) of zaterdag (postNL).
    • Bestelt u op vrijdag na 16u of in het weekend dan komt uw pakketje aan op dinsdag.
    • Mocht er een artikel niet op voorraad zijn, houden we je zeker op de hoogte van de leveringstermijn!
  • Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres dan mijn thuisadres?

    Dat kan! Belgische klanten kunnen hun pakket laten leveren thuis, op het werk, in een postkantoor of postpunt óf in een Bpack 24/ Pakketautomaat (deze automaten zijn 24u/24u open!)

    Buitenlandse klanten kunnen hun pakket laten leveren thuis, in een afhaalpunt (enkel Nederland) of op een ander adres (bv werk, vrienden, familie).

  • Ik was niet thuis op het moment van de levering, wat nu?

    Geen zorgen, dan laat de leveringsdienst een berichtje achter in je brievenbus waarmee je je pakketje opnieuw kan laten aanbieden voor een tweede keer. Je kan ook kiezen om je pakketje naar een afhaalpunt/postpunt/postkantoor te laten brengen.

    Neem zeker contact met ons op indien de leveringsdienst geen bericht heeft achtergelaten. Dan kijken wij even voor je na wat de status is van je pakje.

  • Ik heb betaald, maar heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

    Mocht je je bestelling 3 dagen na ontvangst van het trackingnummer nog steeds niet ontvangen hebben, contacteer dan onze klantendienst. Zij helpen je graag verder.

    Heb je betaald via overschrijving? Dan kan het enkele dagen duren vooraleer het bedrag op onze rekening staat. Nadat wij je betaling ontvangen hebben, sturen we je een bevestigingsmail van ontvangst. Reken op een totale verwerkingstijd van 3 à 5 werkdagen.

Eerste keer bij 24pharma?

  • Hoe plaats ik mijn eerste bestelling bij 24pharma?

    1. Voeg de producten die je wenst te bestellen toe aan het winkelmandje (productpagina > 'In Winkelmandje)

    Om een product te vinden, kan je op verschillende manieren te werk gaan:

    • Je kan zoeken via onze zoekbalk bovenaan de website. In deze balk kan je kernwoorden ingeven zoals 'afslanken, dagcrème etc...' maar ook specifieke merknamen. 
    • Je kan zoeken via categorieën en subcategorieën in het lint bovenaan de website. Deze zijn voornamelijk ingedeeld per thema zodat het eenvoudiger is om te zoeken naar je noden.
    • Je kan zoeken via onze uitgebreide merkpagina. Dit is handig als je op zoek bent naar een assortiment van een specifiek merk. 

    2. Klik vanuit het winkelmandje op de knop 'Doorgaan naar kassa'.

    3. Je wordt nu doorverwezen naar de afrekenpagina. Hier vul je de volgende gegevens in:

    • Factuuradres
    • Afleveradres (thuislevering, afhaalpunt, CUBEE,...)

    4. Kies de leveringsmethode. (Je kan kiezen tussen Bpost, PostNL of een afhaling in onze apotheek in Haasdonk)

    5. Kies een betaalmethode. (creditcard, Bancontact, overschrijving,...)

    Vergeet in deze stap het vakje 'Ik accepteer de algemene voorwaarden' niet aan te vinken. Indien je dit niet doet, zal de bestelling niet correct worden afgerond.

    6. Klik op 'plaats bestelling. Je bestelling wordt nu geplaatst en betaald.

Registreren & Aanmelden

  • Hoe kan ik mijn klantengegevens wijzigen?

    Je kan je klantengegevens op elk moment wijzigen door in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord. Ga daarna naar 'Mijn Account' > 'Account informatie' en wijzig je gegevens naar wens. Ben je klaar met het wijzigen van je gegevens? klik dan onderaan op de groene knop 'Opslaan'.

  • Ik kan niet meer inloggen via mijn account, wat nu?

    Probeer eerst even je wachtwoord te wijzigen (login > 'wachtwoord vergeten?). Lukt het daarna nog steeds niet om in te loggen, neem dan contact op met onze klantendienst. Zij helpen je graag verder.

  • Waarom moet ik mijn geboortedatum en geslacht ingeven?

    We hebben je geboortedatum en geslacht nodig om je zo'n persoonlijk mogelijk advies te geven bij de keuze van specifieke producten of geneesmiddelen. Zo kunnen we je wijzen op eventuele risico's en interacties van bepaalde voorschriftvrije geneesmiddelen.

  • Welke gegevens worden bijgehouden? Waarom?

    We bewaren enkel de informatie die nodig is om je te identificeren, contact met je op te nemen en je een persoonlijke service te bieden.

    Er wordt geen enkele bankinformatie overgemaakt aan 24pharma (kaartnummer, geldigheidsdatum, cryptogram...). Enkel het betalingsakkoord wordt ons overgemaakt door de paymentprovider Multisafepay (Europees leider voor beveiligde online betalingen).

    Alle informatie die je ons verstrekt, wordt gecodeerd volgens het SSL-protocol.

Betalen

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er ?

    Op dit moment kan je betalen met de volgende betaalmethodes:

    • Bancontact
    • Visa
    • Mastercard
    • Maestr
    • iDeal
    • iDeal QR
    • Sofort Banking
    • PayPal
    • Overschrijving
  • Wanneer moet ik betalen als ik voor 'bankoverschrijving' kies?

    Wanneer je betaalt met bankoverschrijving, wordt je bestelling pas verwerkt zodra we de betaling correct ontvangen. Om deze reden raden we je aan om zo snel mogelijk over te schrijven zodat we ook zo snel mogelijk aan de slag kunnen om je bestelling te verwerken.

    Reken op 1 à 3 werkdagen vooraleer je betaling bij ons binnenkomt. Indien we binnen de 7 dagen geen betaling ontvangen, wordt de bestelling geannuleerd.

  • Op welk rekeningnummer kan ik mijn bestelling via bankoverschrijving betalen?

    Wanneer je kiest voor 'bankoverschrijving' ontvang je een mail met alle nodige informatie om je overschrijving correct uit te voeren (bedrag, rekeningnummer, bestelnummer,...).

    Het is aangeraden om steeds deze mail op te volgen. Dit maakt het voor jou als voor onze administratie eenvoudiger om de betaling correct te controleren.

    Vermeld steeds je bestellingsnummer bij het overschrijven!

  • Ik ben niet zeker dat de betaling correct afgerond werd, wat kan ik doen?

    Als je online betaling succesvol is afgerond, zal je een bevestigingsmail van Multisafepay ontvangen. Mochten er toch problemen zijn, dan neem je best contact op met onze klantendienst.

    Je kan ons contactformulier invullen of bellen op het nummer 0114 788 208.

  • Kan ik betalen bij ontvangst van het pakket (onder rembours)?

    Neen, betalen onder rembours is helaas niet mogelijk. Wij bieden wel verschillende andere betalingsmogelijkheden aan waarmee je je betaling kan afronden. (zie 'welke betaalmogelijkheden zijn er?')

Dienst na verkoop

  • Ik heb een verkeerd/niet-besteld product ontvangen. Wat nu?

    Dat is zeker niet de bedoeling. Neem meteen contact op met onze klantendienst en we proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden voor je.

  • Kan ik een bestelling terugzenden?

    BELANGRIJK: Geneesmiddelen, medische hulpmiddelen en babyvoeding kunnen bij wet niet worden teruggenomen.

    Voor alle andere artikelen heb je vanaf de dag van ontvangst 14 kalenderdagen de tijd om terug te zenden indien alles zich bevindt in originele, onbeschadigde en ongeopende verpakking. De verzendkosten voor retour zijn ten uwe laste.

    Wij betalen je order terug met uitzondering van de verzendingskosten (tenzij wij verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor de retour).